Науково-методичні конференції

Науково-методична конференція 2011НМК 2011
View more presentations from bti14
Здійснення інноваційної діяльності – основна мета розвитку
сучасного закладу освіти
Соціальні, економічні та політичні перетворення, що відбулися останнім часом в Україні, обумовили основну мету сучасного соціального розвитку: самовизначення особистості та створення умов для її самореалізації. Зміни не оминули і систему освіти. В умовах неврівноваженого, нестабільного, кризового стану суспільства відповідальність школи за майбутнє країни особливо значуща. Ця відповідальність двоєдина.
По-перше, школа має бути нішею, де, незалежно від стану суспільства, зберігається стан спокою, позитивності, оптимізму, любові.  Життя дітей має бути яскравим, цікавим, духовним, романтичним. Зберігши в дітях дитинство, ми даємо їм сили для подальшого розвитку.
По-друге, школа має готувати дітей до активного творчого життя в успішному середовищі. Отже, будувати навчання і виховання слід на уявних позитивних стандартах майбутнього.
З цією метою педколектив на чолі з адміністрацією працює над створенням освітнього розвивального середовища.
Місія освіти – виконати соціальне замовлення суспільства. Проте змінюється суспільство, а отже, і його запити. Усвідомлення того, що вчитель є організатором освітнього процесу, мета якого – пробудити і підтримати прагнення дітей до пізнання, спонукало педагогічний колектив шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання, урізноманітнюючи його зміст, форми та прийоми через використання інновацій. Тому на разі впровадження інноваційних технологій у навчально – виховний процес. Адже заклад, який має працювати в режимі розвитку, „тяжіє” до втілення різних освітніх інновацій.
Інноваційний навчальний заклад – це такий заклад, в якому постійно вносяться якісно нові елементи, створюючи та використовуючи при цьому інтелектуальний продукт, впроваджуються нові оригінальні ідеї.
 Ознаки інноваційного навчального закладу
²  Конкурентноспоможність в освітньому середовищі
²  Користується попитом серед учасників навчально-виховного процесу
²  Демонструє високі показники якості та ефективності діяльності
²  Педагоги – творчі особистості.
Завдання
1. Забезпечення можливостей для професійного зростання педагогів, їхнього особистого розвитку і самореалізації.
2. Впровадження передових інноваційних методик і технологій, апробація педагогічних новацій.
3. Забезпечення наступності, перспективності й оптимальності у визначенні форм і методів інноваційної діяльності колективу в цілому і кожного педагога зокрема.
4. Проведення моніторингових та діагностичних досліджень щодо впровадження інноваційних технологій навчання та виховання.
Переведення навчального закладу в режим розвитку здійснюємо за наступними етапами: 
- І етап – усвідомлення дирекцією та педагогами гімназії необхідності та неминучості майбутніх перетворень;
- ІІ етап – формування команди, методично і технологічно підготовленої до впровадження інновацій;
- ІІІ етап – мотивація членів педагогічного колективу й формування готовності до діяльності в „режимі розвитку”.
- ІV етап – проблемний аналіз діяльності гімназії, побудова „проблемного поля” й визначення пріоритетних напрямків;
- Vетап – упорядкування плану дій, програми реалізації інноваційної діяльності
- VІ етап – відстеження результативності впровадження інновацій в освітній простір школи.
Всі вище перераховані етапи були добре продумані і підготовлені.
Гімназія має свою Концепцію та Програму стратегічного розвитку, мета якої: 
·  Спрямування освітньої діяльності навчального закладу на формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готової до конкурентного вибору свого місця в житті.
·  Формування моделі освіти гімназії, що забезпечує якість знань гімназистів відповідно до сучасних вимог.
·    Формування творчо працюючого колективу педагогів-однодумців.
Згідно програми розвитку ми перебуваємо на І етапі (стратегічно-розвиваючому). Він передбачає вибір науково - методичної проблеми, готовність колективу до її реалізації, основні заходи з реалізації проблеми згідно сучасних тенденцій освіти. Відповідно організовується діяльність педагогічно колективу над єдиною науково – методичною проблемою. Отже, через реалізацію єдиної науково-методичної проблеми вирішується головне завдання методичної служби: підвищення професійної майстерності вчителів.
Сьогодні головними завданнями оптимізації методичної роботи є уникнення формалізму, розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, створення умов для постійного проведення педагогами дослідницько-пошукової роботи, самоосвітньої діяльності.
У практику  методичної роботи активно впроваджуємо:
  • Проектні технології, що забезпечують інтеграцію різних знань, вмінь із різних видів діяльності;
  • Ігрові технології;
  • Тренінгові технології, спрямовані на розвиток творчого мислення, життєвих компетентностей;
  • Інформаційні технології.
     Тому головним у методичній роботі є навчати педколектив інноваційних технологій, зокрема сприймати та вміти реалізовувати всі інноваційні процеси, поглиблювати педагогічну та індивідуальну компетентність педагога, формувати прагнення самовдосконалюватись і розвиватись. Поняття «інновація» розуміємо не стільки як створення чогось нового, скільки як такі зміни, які мають суттєвий характер та супроводжуються змінами не лише у педагогічній діяльності, а й у стилі мислення. Вибір форм методичної роботи має принципове значення для впливу на професійну позицію вчителя, розвиток сучасного стилю педагогічного мислення.    Отже, виникає необхідність у специфічному навчанні вчителів, яке реалізується через діалог, міжособистісну взаємодію та інтенсивне занурення в проблемну ситуацію. Нові педагогічні технології впроваджуємо через багатогранність інноваційних форм методичної роботи.
     Активна участь педагогів у цих формах методичної роботи зорієнтовує на пошук нових шляхів і засобів розв’язання проблем інтелектуального, морального, духовного, фізичного здоров’я дітей. Проте для ефективного та результативного впровадження інноватики ми створили ЦВІТ.
     Вчителі, які працюють в інноваційному режимі, мають більш високі досягнення в навчанні і вихованні учнів, у роботі з обдарованими дітьми й загалом у створенні позитивного іміджу гімназії. Інформаційними технологіями мусить вільно володіти кожен педагогічний працівник.
Ми вважаємо, що навчальний заклад існує для того, щоб допомогти особистості розвинути в собі здібності до самореалізації, створити такі умови, за яких дитина була б готова до життєдіяльності в соціумі.
     Пріоритетними чинниками в управлінській діяльності, що впливають на ефективність роботи навчального закладу є створення надійної системи інформаційного забезпечення. Для цього в гімназії забезпечується доступ до мережі Інтернет.
     Одним з обов'язків педагогів є постійне підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури. Цьому значною мірою сприяє робота предметних кафедр, участь в районних методичних об'єднаннях, засіданнях педагогічних рад, методичних та психологічних семінарах, тренінгах, відвідування відкритих уроків, проведення методичних оперативок, предметних тижнів тощо.
     Так, протягом цього навчального року були проведені предметні тижні, семінар вчителів історії, де молодий педагог Вельгас І. А. продемонструвала свою майстерність, провівши відкритий урок. Базарова Б. Л., Шермер Л.В., Гаврилюк О. А., Гес О. Л., Маліновська А. А. провели відкриті уроки з використанням ІКТ.
Творчі звіти вчителів формують творчу активність педагогів, розвивають їх ініціативу, узагальнюють і поширюють досвід роботи, сприяють зростанню авторитету педагогів.
Ми з впевністю можемо стверджувати, що наш педагогічний колектив має загальнокорпоративне спрямування («команда однодумців») і водночас ми прагнемо до неповторності, унікальності кожного педагога як особитості й професіонала. Велику значущість в цьому плані має поступове «вирощування» в надрах коллективу зерен творчої індивідуальності педагога, партнерської, гуманної позиції вчителя.
Участь педагогів та учнів у серії міжнародних проектів та програм дало змогу зосередити зусилля на виконанні найбільш актуальних завдань реформування освіти в Україні та регіоні, які пов’язані зі створенням умов щодо творчого розвитку вчителя й учня.
Значна частина науково-методичної проблеми  вирішується через:
·     Опанування всіма вчителями комп’ютерної грамотності.
·     Впровадження в освітній процес інноваційних технологій навчання:
-    розвитку критичного мислення;
-    комп’ютерних та мультимедійних засобів навчання;
-    методики проектів;
-    елементів розвивального навчання;
-    компетентнісного підходу;
·     Використання кваліметричних методів моніторингу діяльності учасників освітнього процесу.
·     Широке залучення педагогів гімназії до науково-дослідницької діяльності.
Педагоги гімназії активно впроваджують сучасні технології і методи навчання. Ці технології реалізуються на уроках та в позаурочній діяльності, яка спрямована на розвиток пошуково – дослідницьких компетентностей учнів.
Специфіка науково - методичної роботи інноваційного закладу полягає в тому, що вона має стати лабораторією, де постійно вдосконалюється фахова майстерність педагогів, тому методична робота здійснюється під керівництвом методичного центру гімназії, де кожен педагог може знайти необхідну йому фахову літературу чи інформацію, отримати консультацію чи пораду. Тут зібрані зерна досвіду педагогів гімназії, матеріали їх професійного росту та фахової майстерності.
Щорічно педагоги гімназії представляють свої доробки на виставку педагогічних інновацій. Так, у цьому навчальному році ми подали 14 робіт, з яких 7 робіт посіли І місце. Проте для такого закладу, як гімназія цього замало. Слід більш якісно добирати матеріал, чітко продумувати його оформлення, значимість та новизну.
Важливою ефективною формою методичної роботи є самоосвіта педагогів. Підсумки самоосвітньої діяльності підбиваються різними засобами: у вигляді звіту на робочих місцях, творчих звітів, виступах на семінарах різних рівнів, участь у засіданнях предметних кафедр тощо.
З метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогів, росту їх професійної майстерності у 2010-2011 навчальному році атестувалося 13 учителів. За результати атестації 1 учителю встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 10 - підтверджено кв. кат. «спеціаліст вищої категорії», 1 – підтверджено звання «учитель-методист»,  2 - присвоєно звання «учитель-методист»,  3 – присвоєно звання «Старший учитель», 3 – підтверджено, встановлено І кваліфікаційну категорію та підтверджено кв. кат. «спеціаліст».
Проаналізувавши рівень науково-методичної роботи , діяльність педагогічного колективу, ми бачимо реальну картину як успіхів, так і проблем діяльності, прогнозуємо подальший розвиток закладу, визначаємо мету роботи закладу на перспективу, забезпечуємо високу якість освіти, підвищуємо конкурентноспроможність гімназії.
 Отже, впровадження інноваційних технологій в методичну роботу гімназії позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Поліпшився якісний склад педагогічних кадрів, успішність та якість знань учнів.
Зміни на краще відбуваються тоді, коли на кожному робочому місці починається пошук, виявляється ініціатива, долається інерція.
Завершити свій виступ хочу словами Генрі Форда:
Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
Науково-методична конференція 2010 р.
нмк 2010

View more presentations from bti14


ФОРМУВАННЯ УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗАСОБАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
       Той, хто, звертаючись до старого, здатен відкрити нове, гідний того, щоб бути вчителем. (Народна мудрість)
 Життя в епоху науково-технічного прогресу стає все різноманітнішим і складнішим. І воно вимагає від людини не шаблонових, звичних дій, а гнучкості мислення, швидкої орієнтації й адаптації до нових умов, творчого підходу до вирішення проблем.
На що необхідно спрямувати навчально-виховний процес у сучасних умовах? Як створити таке освітнє середовище, в якому органічно поєднувалися і випереджувальні тенденції освіти, і виконання соціального замовлення суспільства?
Зрозуміло, що часи, в які ми працюємо, надзвичайно складні, бо школа повинна витримати удари кризових явищ у країні – тобто вижити; адаптуватись до нових перетворень у країні – тобто функціонувати; оновлюватись, удосконалюватись, модернізуватись – тобто розвиватись. А всім відомо, що відразу сидіти на трьох стільцях дуже непросто. Ситуація склалася парадоксальна: щоб розвиватись, школа повинна вижити; щоб вижити, школа повинна докорінно змінитись. Найбільші компанії „натаскують” своїх співробітників: „Вам поталанило, вам доля подарувала щастя працювати тут.” Якщо це перекласти мовою слов’ян, то треба читати так: „Разом ми сила, яка подолає будь-яку перешкоду”
  У закладі формується творча атмосфера, яка передбачає постійне професійне вдосконалення, виховання почуття поваги до творчої діяльності педагогів та учнів, створення комфортного морально-психологічного клімату, об’єктивної оцінки і самооцінки, відповідальності, критики і самокритики.
Найголовніше – вирішувати проблеми не формально, на паперах і для звітності, а життєво необхідно, реально, творчо і натхненно. До цього і прагнемо.
Всі ви знаєте, що наш колектив працює над  науково-методичною проблемою «Формування інформаційно – комунікативного простору як засобу реалізації компетентнісного підходу до забезпечення європейської якості освіти».
 Зараз ми перебуваємо на другому етапі реалізації методичної проблеми, який передбачає: 
1.Удосконалення форм науково-методичної роботи.
2.Удосконалення педагогічної майстерності, створення передового педагогічного досвіду.
3.Виховання дієвого інтересу гімназистів до самостійної навчальної діяльності.
4.Підвищення якості освітнього процесу в гімназійному середовищі.
5.Підвищення рівня знань педагогів гімназії з питань психологічного супроводу учнів.
6.Аналіз та корекція, вироблення рекомендацій.
7.Участь гімназистів у  предметних олімпіадах, філії МАН, Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах.
Кожним педагогом у рамках загальної методичної проблеми ведеться особисте дослідження з індивідуальної теми. Велика увага приділяється рефлексії власної діяльності.  Це дозволяє адекватно оцінити свої можливості, результати своєї праці, щоб побачити подальші шляхи її самовдосконалення, самоосвіти.
Професіоналізм учителя має характеризуватися високим інноваційно-творчим потенціалом, вибухом нових ідей, теорій, підходів. Всю методичну роботу намагаємось будувати по-новому, відходячи від старих шаблонів, враховуючи запити членів колективу та його можливості.
З метою здійснення керівництва науково-методичною роботою педагогічних працівників, розвитку їх творчого потенціалу, аналізу і оцінки результатів роботи, поширення передового досвіду навчання і виховання функціонує науково-методична рада, планом роботи якої передбачена діяльність шести предметних кафедр, кожна з яких працює над конкретною проблемною темою в рамках загальної проблемної теми гімназії. На засіданнях кафедр розглядаються питання вдосконалення сучасного уроку, використання новітніх інформаційних, комунікативних, ігрових технологій, вироблення вимог те рекомендацій щодо підвищення ефективності роботи з обдарованими дітьми та інші питання сучасної школи. Робота предметних кафедр є зразком чіткого і водночас креативного підходу до виконання спільних завдань. Методичну роботу кафедр зорієнтовано на самовдосконалення і розвиток індивідуальної творчості педагогів.
Одним з етапів професійного росту педагогів є активна творча діяльність, участь вчителів в різноманітних семінарах, тренінгах, проектах.)
Комп’ютеризація навчального процесу відіграє важливу роль. Основна мета вчителя сьогодні – працювати з комп’ютером самому та вчити учнів. У практиці роботи гімназії – проведення педагогічних рад, семінарів, уроків, та інших форм методичної роботи з використанням нових інформаційних технологій.
Система методичної роботи – це процес інтерактивної творчої взаємодії дирекції, всіх методичних підрозділів, кожного педагога зокрема.
Значна частина науково-методичної проблеми  вирішується через:
·     Опанування всіма вчителями комп’ютерної грамотності.
·     Впровадження в освітній процес інноваційних технологій навчання:
-    методики розвитку критичного мислення;
-    комп’ютерних та мультимедійних засобів навчання;
-    методики проектів;
-    компетентнісного підходу;
·     Використання кваліметричних методів моніторингу діяльності учасників освітнього процесу.
·     Широке залучення педагогів гімназії до науково-дослідницької діяльності.
Якісно змінено зміст методичної роботи з педкадрами на діагностичній основі, вказуються шляхи надання адресної допомоги, можливості використання наявного досвіду роботи.
В гімназії здійснюється перехід від репродуктивної до пошукової моделі навчання, завдяки чому навчальний процес змінено стосовно його цільової орієнтації, характеру взаємодії педагога і учнів.
Педагоги гімназії активно впроваджують сучасні технології і методи навчання. Ці технології реалізуються на уроках та в позаурочній діяльності, яка спрямована на розвиток пошуково – дослідницьких компетентностей учнів.
Всі ми усвідомлюємо, що сучасні педагоги і учні повинні осягати істини життя, осмислюючи його реалії власним розумом, прагнучи його поліпшити наполегливою і вдумливою працею, мати варіативну спрямованість мислення і творчу продуктивність у засвоєнні знань. Цього можна досягти лише будуючи відносини з учасниками навчально - виховного процесу на основі партнерства, довіри, плідної співпраці.
Організація методичної роботи передбачає проведення предметних тижнів, учнівських наукових конференцій, участь у конкурсі „Учитель року”. Так, у цьому навчальному році Багінська Т. І. стала переможцем районного етапу конкурсу «Учитель року» та ввійшла  в десятку кращих учасників обласногопроведення творчих звітів та творчих портретів педагогів., участь у виставці педагогічних інновацій тощо. Так, цього року ми маємо 7 призових місць.
Кращі доробки педагогів узагальнюються, систематизуються. Методична підбірка „Стратегія успіху” допомагає педагогам отримати корисну інформацію щодо педагогічних інновацій.
Іноваційний стиль роботи – це дослідницька, експериментальна, проектна діяльність, створення нового прогресивного і унікального. Унікальною інновацією цього року стало створення електронного журналу. Специфіка науково- методичної роботи інноваційного закладу полягає в тому, що вона має стати лабораторією, де постійно вдосконалюється фахова майстерність педагогів, тому методична робота здійснюється за основними організаційними формами, як традиційними, так і нетрадиційними. Під час проведення методичних заходів використовуються активні форми роботи з педагогами, такі як „мікрофон”, метод проектів, „дерево ідей”, ділові ігри тощо. Такі форми роботи підвищують настрій, викликають позитивні емоції, пов’язані з радістю творчості та співпраці.
Нетрадиційні форми роботи надають можливість учителю відійти від власних стереотипів, відчути себе в новій якості, творчо підійти до своєї праці, стають ще однією можливістю самореалізації, поштовхом для подальшого фахового зростання.
У гімназії постійно діє психолого-педагогічний семінар. Його мета – керування інноваційними процесами, науково-дослідницькою роботою, спрямування вчителів на методично правильне впровадження нових педагогічних технологій. Вчителі, працюючи у цьому семінарі, набувають знань з вікової психології, одержують практичні навички педагогічної взаємодії з учнями.
Важливою ефективною формою методичної роботи є самоосвіта педагогів. Дирекція гімназії створює всі можливі умови для самоосвітньої діяльності. Одним із видів самоосвітньої діяльності є робота над науково-методичною проблемою кожного педагога. Всі вчителі включені до системи колективної діяльності, внаслідок чого забезпечується неперервність і систематичність самоосвітньої роботи. Підсумки самоосвітньої діяльності підбиваються різними засобами: у вигляді звіту на робочих місцях, творчих звітів, виступах на семінарах різних рівнів, участь у засіданнях предметних кафедр тощо.
Всі види методичної роботи спрямовані на висвітлення інтересів учителя, його професійних навичок, зростання майстерності. Колективна, групова та індивідуальна робота організовується з використанням комп’ютерних технологій. Таким чином, під час організації науково-методичної роботи застовується принцип цілісності (елементи науково-методичної роботи діють не самостійно, а взаємопов’язані) та принципи добровільності й доступності.
Успішна діяльність педагогів залежить від наукової організації педагогічної діяльності як кожного педагога особисто, так і всього колективу в цілому. Тому велике значення для підвищення загального рівня компетентності педагогів і результативності освітнього процесу має науково обґрунтоване управління процесом підвищення професійного рівня педагогів. 
В гімназії діє система внутрішньошкільного контролю та педагогічної діагностики за всіма основними напрямками навчально-виховного процесу. Це відповідність навчальних досягнень учнів державним освітнім стандартам, динаміка індивідуальних досягнень учнів за класами і предметами, результативність участі гімназистів в олімпіадах, МАН, ) міжнародних проектах та освітніх конкурсах.
Одним із аспектів заохочення до наукової та дослідницької роботи є підготовка та проведення учнівських наукових конференцій. Сподіваємось, що наші гімназисти зацікавлені у підготовці матеріалів та створенні презентацій щодо дослідження цікавих тем конференцій. Вважаємо, що в цьому напрямку маємо поступ вперед, адже в цьому році проведено дві міжшкільні учнівські наукові конференції. Нашим досягненням та гордістю є клубна діяльність гімназистів. Їх у гімназії чотири. Родзинкою гімназійного сайту стало створення електронної газети. 
Проаналізувавши рівень науково-методичної роботи , діяльність педагогічного колективу, ми бачимо реальну картину як успіхів, так і проблем діяльності, прогнозуємо подальший розвиток закладу, визначаємо мету роботи закладу на перспективу, забезпечуємо високу якість освіти, підвищуємо конкурентноспроможність гімназії.
 Отже, впровадження інноваційних технологій в методичну роботу гімназії позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Поліпшився якісний склад педагогічних кадрів, успішність та якість знань учнів. Девізом роботи  нашого навчального закладу мають стати слова великого Івана Франка: „Учителем школа стоїть…”


Науково-методична конференція 2009 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар