Творчі звіти кафедр

Мета:      -    продемонструвати знайдені методичні «зерна»;
-         розвивати уміння аналізувати педагогічну діяльність членів кафедри;
-         проводити різноманітні методичні пошуки щодо становлення творчо
-         працюючих педагогів;
-         продемонструвати результативність роботи предметних кафедр;
-         здійснити взаємообмін досвідом інноваційної роботи;
-         спроектувати роботу кафедр на перспективу.
«Весняний букет»
Усім кафедрам завчасно було запропоновано підібрати весняну квітку, яка б відповідала напрямку роботи кафедри.
     Керівники кафедр розповідають легенди про обрані ними квіти та асоціюють їх з діяльністю кафедри.
Виступ заступника директора з методичної роботи
      На нинішньому етапі розвитку освіти виникла нагальна потреба в ефективній організації методичної роботи. Робота предметних кафедр – один із напрямків структури методичної роботи гімназії. Тут учителі найбільш повно розкривають свої здібності, талант, набувають навичок професіоналізму, розвивають ініціативу, здійснюють творчий пошук.
      Методична робота – це багатогранний і творчий процес, який складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої колективної, групової та індивідуальної діяльності педагогів щодо підвищення їх наукового і загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого – педагогічної підготовки та професійної майстерності.
      Самоаналіз та аналіз педагогічної діяльності – це перший етап на шляху до педагогічних досягнень.
      Одним із провідних механізмів досягнення успіху в освітньому закладі є створення колективу однодумців, де виникає взаємодія, взаємовплив, взаємо відповідальність, тобто створюється колектив, що орієнтує свої професійні потреби на результативну діяльність.
     Не традиційність форм методичної роботи вирізняється у новизні, інноваційності, спрямуванні на максимальну активізацію практичної діяльності педагогів, роблять методичну роботу динамічнішою, творчою.
 А. Дістервег писав:Учитель мусить бути творцем. А якщо його праця лише ремесло, тоді немає в світі важчого ремесла
     Творчість – одне із складних і таємних явищ людського життя. Педагогічна праця нетворчою не буває і бути не може тому, що неповторні діти, обставини, особистість самого вчителя, і будь – яке його рішення повинно виходити із нестандартних дій. Тому творчий педагог – особистість, яка характеризується творчою обдарованістю, що включає високий рівень креативності, багатої уяви, інтелекту, розвинене дивергентне мислення ( оригінальність, гнучкість, продуктивність) , здібності до різних видів діяльності.
Сьогодні визначено три складові удосконаленої освіти:
      ДОСТУПНІСТЬ
                        ЯКІСТЬ
                                  ЕФЕКТИВНІСТЬ. 
Пріоритетний напрямок
На  дошці записані технології навчання
·       Особистісно орієнтоване;
·       Комп’ютерно орієнтоване;
·       Інтерактивне навчання;
·       Розвивальне навчання;
·       Традиційне навчання.
Учасникам пропонується визначити пріоритетний напрямок діяльності кафедри за певною технологією навчання та обґрунтувати свій вибір.

Малювання
Графічно зобразити діяльність кафедри протягом року та захистити свій проект.

Тест для визначення соціально – психологічної
 самоатестації групи як колективу
      Визначте рівень розвитку Вашого колективу за наступними ознаками:
колективізм, згуртованість, відповідальність, контактність, відкритість, організованість, інформованість.
       Згуртованість  - єдність думок членів педагогічного колективу стосовно найважливіших питань.
       Відповідальність – свідоме і сумлінне ставлення до навчально- виховного процесу.
        Контактність – діловий контакт і сприятливі особисті взаємини між усіма членами колективу.
        Відкритість – доброзичливі взаємини між групами в колективі а також відповідне ставлення до нових членів колективу.
        Організованість – уміння організувати навчально – виховний процес, здатність до ефективного співробітництва з адміністрацією та між членами кафедри.
        Інформованість – наявність інформації про стан справ колективу й кожного його члена.
       Колективізм – прагнення членів колективу вирішувати всі питання спільно, зберігаючи і зміцнюючи його.
   Кожну перерахованих якостей оцініть за п’ятибальною шкалою.

За даною циклограмою можна визначити і дати характеристику кожної кафедри.

Конкурс – розминка
       Для кафедр пропонується дати відповідь на питання.
1.    Англійський фізик і хімік страждав від вади зору ( що зустрічається переважно у чоловіків), яку він уперше вивчив і описав. Назвіть прізвище цього вченого. (Дальтон.)
2.    Бальзаківський вік… А скільки це, якщо вірити Бальзаку?( 30 років)
3.    Як називається найстаріший міст у Парижі? (Новий)
4.    Ейнштейна запитали, чи знає він формулу успіху. Той написав:» х+у = успіх» , х – це уміння мислити. А що таке «у» ? (Уміння мовчати )
5.    Як у Давній Греції називали раба, який щодня супроводжував дитину до школи і стежив за нею в будинку? (Педагог).
Перетворення
Мета: створити позитивний емоційний настрій на роботу, поглибити  hівень згуртованості членів кафедри .

Учасникам пропонується продовжити речення »Якби я був піснею, то був би … Називають пісню та коментують, чому.
Сюрприз
Кожна предметна кафедра приготувала та має продемонструвати свій «сюрприз» для колег із інших кафедр. Наприклад , кафедра вчителів початкових класів показує зразок запам’ятовування тексту з використанням елементів школи Ейдетики.
Ваші враження
Учасникам пропонується висловити враження з приводу проведення творчих звітів кафедр, вказавши позитивні та негативні моменти .
Вірш – експромт кафедри іноземних мов
Школа наша непроста
І в районі всім відома.
Це ж бо зовсім недарма,
Бо не знаєм слова «втома».
                    Вчителі усі – квітки,
                    Кожен з кольором яскравим.
                   І тому життя у нас
                    Стало вже давно цікавим.
З радістю заходим в клас,  
Над уроками мудруєм.
Душі дітям віддаєм
І ніколи не сумуєм .
                      Тож наснаги і здоров’я
                       Хочу всім вам побажати,
                       Творчо, весело, активно
                       І надалі працювати.     
                                                ( М’ялковська С. А.)










Немає коментарів:

Дописати коментар