пʼятницю, 3 лютого 2012 р.

Удосконалення педагогічної техніки (Проблемний семінар)

Чи задавались ви питанням, чому одні вчителі працюють легко, ніби відпочиваючи на уроках, а інші не можуть дочекатись, коли закінчиться робочий день? Причина в тому, що успішні педагоги вдало поєднують належній рівень психолого-педагогічної, методичної та теоретичної підготовки й уміння ситуативної взаємодії з учнями зі своїм високим емоційним тоном. Такий вид взаємовідносин учителя з учнями називається педагогічною технікою.
   
 Важливим компонентом особистісного росту є знання психології й уміння використовувати психологічні методи, прийоми, вправи у своїй роботі.
      Теорія і техніка тісно переплітаються між собою в будь-якому виді діяльності (зокрема, техніка володіння музичними інструментами, сорт( бокс, футбол та ін.), сфера обслуговування (робота з людьми, слюсар-столяр: техніка володіння інструментами тощо)) і бере свій початок з виховання професійно важливих якостей і вмінь педагогічного працівника. Наприклад, для оволодіння музичним інструментом недостатньо освоїти теорію, потрібна, як кажуть, практика. Але для вдосконалення практичних навичок гри на інструменті необхідно застосувати відповідні вправи, які значно прискорюють таке оволодіння й удосконалення. Це стосується решти видів діяльності людини більшою чи меншою мірою. Наприклад, хірург повинен досконало володіти технікою проведення операцій, тому що будь-яка прогалина в техніці може призвести до непоправних наслідків для його пацієнта. Проте в деяких випадках недостатність володіння технікою суттєво не позначається на житті та діяльності людини. Наприклад, техніка танцюриста на сцені дає нам естетичну насолоду та будь-яке упущення техніки приносить тільки розчарування: критичні ситуації та фатальні випадки дуже рідкісні.
      Можна навести навести безліч фактів застосування техніки з тієї чи іншої професії, щоб показати на скільки вона важлива, про те педагогічна техніка повинна гармонійно поєднуватися з теоретичною підготовкою. Якщо не дотримуватись такого злагодженого поєднання, то це може привести до «кустарщини» (відсутність психолого-педагогічних, методичних і теоретичних знань).
      Педагогічна техніка є однією з основних складових професійної підготовки педагога та його майстерності і творчості безпосередньо на робочому місці. Іншими словами, не достатньо володіти тільки теорією, потрібна ще й техніка. Педагогічна техніка вчителя найяскравіше відображає його схильність до педагогічної діяльності та набуття основ педагогічної майстерності.
     Професійна компетентність охоплює психолого-педагогічну, методичну й теоретичну підготовку, а педагогічно техніка базується на гуманістичній спрямованості, розвиває педагогічні здібності.
     С.Т. Шацький стверджував, що замість того, щоб закликати вчителя до творчості, потрібно його вчити вмінню володіти педагогічною технікою. Таке володіння значно прискорює підготовку вчителя та спрямовує його на успішну й ефективну взаємодію з учнями.
     Отже, педагогічна техніка включає такі компоненти внутрішньої техніки:
1. Особистісно-рефлексивна взаємодія:
· Педагогічна інтуїція.
· Емпатія.
· Толерантність.
· Комунікабельність.
· Емоційне самовладання.
· Артистизм.
2. Удосконалення мислення та пам*яті.
3. Розвиток дискантних рецепцій.
Наостанок пропоную вам загальні поради, які допоможуть отримати задоволення від спілкування з учнями:
1. Бути життєрадісним та оптимістичним.
2. Любити своїх учнів, досконало знати предмет.
3. Мати почуття гумору й бути прикладом для дітей.
4. Самому вчителеві повинно бути цікаво на уроці, тоді й учням теж буде цікаво.
5. Нестандартний початок уроку, створення проблемних ситуацій.
6. Кожен етап уроку насичувати цікавими фактами, стимулювати активність учнів, створювати ефект парадоксальності і здивування.

Немає коментарів:

Дописати коментар